Home / اخبار مجله / بررسی اپلیکیشن ایرانسلیها

بررسی اپلیکیشن ایرانسلیها

در شماره ۱۹۱ آقای رضا اسکندری، نویسنده مقاله‌ی اپلیکیشن‌های ایرانی به سراغ اپلیکیشن محبوب ایرانسلیها رفتند و در یک مطلب مفصل، این اپلیکیشن ایرانی را بررسی کردند. در پایان هم مصاحبه‌ای را با آقای آیدین خوش ظاهر، تولیدکننده‌ی این برنامه انجام دادند.

نسخه PDF این مطلب را می‌توانید از اینجا دانلود کنید و متن بررسی این اپلیکیشن هم در ادامه تقدیم حضور شما خواهد شد.

اپلیکیشن‌هایی با طعم ایرانی

ایرانسلیها – خدمات ایرانسل

ایرانسلیهابا معرفی و پیشرفت گوشی‌های هوشمند روز به روز آمار ساخت و استفاده از برنامه‌های جانبی این گوشی‌ها یا اصطلاحا اپلیکیشن‌ها بالا می‌رود. اما با توجه به دسترسی محدود به فروشگاه‌های خارجی و همچنین فرهنگ خاص ایرانی-اسلامی مردم ما، همیشه دغدغه‌ی استفاده از اپلیکیشن‌های مناسب برای افراد مختلف وجود داشته است. حالا چند سالی می‌شود که تعداد توسعه دهندگانی که این دغدغه را دارند و برنامه و بازی‌هایی متناسب با فرهنگمان و به زبان فارسی تولید می‌کنند بیشتر شده است. در سلسله مطالب ‌«اپلیکیشن‌هایی با طعم ایرانی» به سراغ بعضی از توسعه‌دهندگان رفتیم تا در کنار معرفی و نقد برنامه‌هایشان، با آن‌ها در این مورد به گپ و گفتگو بنشینیم.

سال‌های اولیه حضور تلفن‌های همراه در دستان مردم، مشترکین اطلاعاتی از نحوه مصرف خود نداشتند و خدمات دریافتی آن‌ها هم در پیشرفته‌ترین حالت به برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام متنی محدود می‌شد. کاربران به شکل ماهانه یا دو ماه یک بار مجبور بودند هزینه خدمات دریافتی خود را با توجه به قبض کاغذی‌ای که به آدرس پستی‌شان ارسال می‌شد پرداخت کنند.

آن شیوه در حال حاضر طرفدار خاصی ندارد و رویکرد اپراتورها به تشویق کاربران برای استفاده از سیم‌کارت‌های شارژی تغییر رویه داده است. اکثر سیم‌کارت‌هایی که امروزه در دست مشتریان است به شکل اعتباری مورد استفاده می‌گیرند و کاربر با افزایش اعتبار آن در هر زمانی که مایل بود می‌تواند آن را خرج خدمات دریافتی خود کند. این شیوه البته نیاز به مدیریت بیشتری دارد و با رواج گوشی‌های هوشمند و اضافه شدن خدمات بیشتر به سیم‌کارت‌ها، مانند اینترنت همراه، نیاز بود تا اپراتورها که صاحبان اصلی خدمات ارائه شده هستند، برای رفاه بیشتر کاربران به فکر چاره باشند. البته که کاربران متخصص خود پیش از آن‌ها دست به کار شدند و بازار برنامه‌های مرتبط با شارژ سیم‌کارت‌ها و مدیریت خدمات مرتبط به سرعت رشد کرد و حتی به مرحله اشباع رسید. در این شماره به سراغ اپلیکیشن «ایرانسلی‌ها» می‌رویم؛ اولین برنامه‌ای که آیدین خوش ظاهر با هدف مدیریت خدمات و اعتبار سیم‌کارت‌ها تولید کرد.

ایرانسلیها

ویژگی‌های برنامه

برنامه ایرانسلی‌ها با هدف ارائه خدمات مرتبط با سیم‌کارت به آسان‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن عرضه شده است. این برنامه سعی می‌کند با حفظ سادگی ظاهری خود، تمام امکاناتی را که اپراتور قصد دارد به مشترکین خود ارائه کند به شکل مرتب و دسته‌بندی شده به کاربران ارائه دهد. در زیر بعضی از این امکانات را با هم مرور می‌کنیم.

* دریافت موجودی اعتبار: یکی از مهم‌ترین دغدغه دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری، میزان اعتبار باقی مانده‌ی آنهاست و برای دریافت اطلاعات در این باره مجبورند در صورت دسترسی نداشتن به برنامه رسمی اپراتور خود، به شکل دستی کد USSD مربوطه را وارد کنند. با برنامه ایرانسلی‌ها دسترسی شما به میزان موجودی خود به سادگی لمس یک دکمه است تا به راحتی میزان موجودی شما را نمایش بدهد.

* افزایش اعتبار: در این برنامه می‌توانید از طریق دو روش اینترنتی یا در صورت در دسترس نبودن اینترنت با استفاده از کدهای USSD سیم‌کارت خود را شارژ کنید یا رمز افزایش اعتبار دریافت کنید.

* بانکداری همراه: چند سالی می‌شود که بانک‌ها برای دسترسی راحت‌تر مشتریان خود سامانه‌ی اختصاصی با استفاده از کدهای USSD راه‌اندازی کرده‌اند. شما می‌توانید در این اپلیکیشن به صورت متمرکز به تمام سامانه‌های ایجاد شده توسط بانک‌های مختلف دسترسی داشته باشید و به راحتی و بدون نیاز به اینترنت عملیات بانکی خود را با استفاده از رمز دوم کارت عابر بانک خود انجام دهید.

* بسته‌های اینترنتی: ممکن است بعضی از کاربران با بسته‌های اینترنتی متنوعی که اپراتورها ارائه می‌دهند آشنا نباشند یا انتخاب یکی از آن‌ها برایشان دشوار باشد. در این برنامه می‌توانید بسته‌ها را در دسته‌بندی‌های متفاوت و به شکلی مرتب مشاهده و در همان محیط برنامه نسبت به فعال‌سازی آن‌ها اقدام کنید.

* دسترسی به دیگر خدمات سیم‌کارت: اپراتورها خدمات دیگری را نیز از قبیل آهنگ پیشواز، اعمال تنظیماتی مانند غیرفعال‌سازی تبلیغات، انتقال شارژ و … به مشتریان خود ارائه می‌دهند و شما با نصب ایرانسلی‌ها می‌توانید به تمام خدمات ارائه شده توسط این اپراتور، به صورت دسته‌بندی شده و آسان دسترسی پیدا کنید.

 

تجربه کاربری

در قسمت تجربه‌ی کاربری قصد داریم از نگاه یک کاربر، تجربیاتی که در هنگام اولین برخورد با اپلیکیشن گپ را داشتیم با شما در میان بگذاریم. این تجربه حاصل نصب برنامه‌ی گپ نسخه ۳.۶.۰ بر روی یک دستگاه LG Nexus 5X و سیستم عامل اندروید ۷.۱.۲ است. ممکن است بعضی از ایرادات و تجربیات بر روی دیگر دستگاه‌ها متفاوت باشد. دلیل انتخاب این دستگاه به روز بودن سیستم عامل، در دسترس بودن و اندروید خام و بدون تغییر آن است.

* ورود اولیه: هنگامی که برای اولین بار برنامه ایرانسلی‌ها را اجرا می‌کنید با مقداری از پیام‌های اولیه از قبیل نیاز به تایید دسترسی، شرایط و قوانین استفاده و آخرین تغییرات اعمال شده روی برنامه مواجه می‌شوید. با تایید کردن پیغام‌های اولیه تنها کافیست نوع سیم‌کارتتان را از بین دو گزینه اعتباری و دائمی انتخاب کنید تا تنظیمات مرتبط با سیم‌کارت شما روی برنامه اعمال شود. شروع برنامه بسیار آسان و به‌دور از پیچیدگی بوده که می‌تواند برای استفاده کاربران مبتدی یک امتیاز مثبت تلقی شود.

* عملکرد کلی برنامه: شما در برنامه ایرانسلی‌ها تنها با دو نوع عملکرد مواجه هستید، استفاده از کدهای دستوری USSD برای فعال کردن فرمان‌ها یا پرداخت اینترنتی برای خرید بسته‌های اینترنتی یا اعتبار سیم‌کارت. با توجه به اینکه برنامه ایرانسلی‌ها خود به تنهایی عملکرد کاملی را ارائه نمی‌دهد و نقش واسط را بین مشتری و اپراتور ایفا می‌کند، نمی‌توان مشکلاتی که در این بین به وجود می‌آید را به آن نسبت داد. عملکرد کلی برنامه در اجرای فرمان‌ها و کمک به کاربر بسیار خوب بود و ایرانسلی‌ها به راحتی و کامل نقش واسطه خود را ایفا می‌کرد.

* رابط کاربری و ظاهر برنامه: این برنامه سعی کرده تا با توجه به ماهیت خود، برای تمام اقشار استفاده کننده از تلفن‌های هوشمند قابل استفاده باشد، به همین خاطر از طراحی رابط کاربری‌ای بهره می‌برد که در کنار زیبایی، سادگی نیز دارد. رابط کاربری این برنامه از رابط کاربری کاشی‌های ویندوز الگو گرفته و با چینش این کاشی‌ها در ابعاد بزرگ، کار را برای کاربران آسان نموده است. به طور کلی رابط کاربری این برنامه به دور از ایراد چشم‌گیری است که مانع از عملکرد صحیح کاربران و برنامه شود.

برنامه ایرانسلی‌ها در هنگام استفاده به خوبی وظایفی که برایش تعریف شده بود را انجام می‌داد و تجربه کاربری مطلوبی را منتقل می‌کرد. هر چند کاربران باید این نکته را مد نظر داشته باشند که ممکن است در هنگام شلوغی شبکه یا موقعیت‌های خاص، نتوانند از امکانات این برنامه استفاده کنند یا کاربری‌شان دچار مشکل شود که این قضیه مربوط به اپراتور مربوطه و کیفیت سرویس‌دهی آن برمی‌گردد و ارتباطی با این برنامه ندارد.

ایرانسلیها

سخن پایانی

نرم‌افزار ایرانسلی‌ها با توجه به شرایط تولید، رابط کاربری، امکانات و کیفیت پیاده‌سازی از ماهنامه‌ی وب نمره‌ی ۵ از ۵ را می‌گیرد. هرچند در حال حاضر اپراتورهای اصلی تلفن همراه، خود برنامه‌های تقریبا مناسبی برای تلفن‌های هوشمند عرضه کرده‌اند ، اما در میان گزینه‌های جایگزین می‌توانید از برنامه ایرانسلی‌ها یا دیگر برنامه‌های تولید شده توسط آقای خوش‌ظاهر که عملکردی مشابه همین برنامه، اما برای دیگر اپراتورها دارند، استفاده کنید. در پایان برای آقای خوش‌ظاهر آرزوی موفقیت و پیشرفت بیشتری داریم.

مطلب پیشنهادی

ایرانسلیها

گفتگو با آیدین خو ش ظاهر، تولیدکننده‌ی اپلیکیشن ایرانسلیها

در شماره ۱۹۱ آقای رضا اسکندری، نویسنده مقاله‌ی اپلیکیشن‌های ایرانی به سراغ اپلیکیشن محبوب ایرانسلیها رفتند و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *